Klub
M. Michalczak: Nie patrzymy tylko w kategorii „tu i teraz”
W konferencji prasowej RKS Garbarnia dotyczącej Jubileuszu 100-lecia Klubu wziął udział także PR Manager Agencji Abanana, oficjalnego Partnera 100-lecia Garbarni – Maks Michalczak. Opowiedział on szerzej o planowanych aktywnościach w trwającym roku.
W styczniu 2021 roku krakowska agencja komunikacji marketingowej Abanana Advertising została Partnerem 100-Lecia Garbarni. Agencja opracowała identyfikację graficzną na 100-lecie Klubu oraz wspólnie z działem biura prasowego i marketingu przygotowała również szereg działań digitalowych, które będą uzupełniały aktywności offline w przestrzeni miejskiej. Jak wyglądały początki wzajemnej współpracy obu tych podmiotów?
„Wizja, którą przedstawił nam Prezes Grzegorz Bartosz na spotkaniu jesienią zeszłego roku była na tyle interesująca, że jako Agencja Abanana, nie mieliśmy wątpliwości, że chcemy uczestniczyć w tym projekcie. Dzisiejsza frekwencja na konferencji pokazuje, że droga którą obraliśmy była właściwa. Prace rozpoczęliśmy od ułożenia harmonogramu wydarzeń, zdając sobie sprawę, że w dalszym ciągu obecne są między nami ograniczenia ze względu na pandemię koronawirusa. Nasze działania zostały zatem podzielone na aktywności digitalowe w internecie oraz na działania offline, które będą widoczne w przestrzeni miejskiej, aktywizując jednocześnie krakowian” – wyjawił PR Manager Agencji Abanana – Maks Michalczak.
Pierwszym zadaniem Agencji było stworzenie profili odbiorców, do których Klub będzie chciał dotrzeć w roku jubileuszowym. „Za pierwszy cel obraliśmy sobie wyselekcjonowanie czterech grup. Pierwsza grupa to tzw. „Mali Lewandowscy”, czyli rodziny z dziećmi. Ta grupa jest dla nas bardzo istotna, ponieważ szkółka Garbarni działa bardzo dynamicznie, a dookoła mamy sporo nowych osiedli. Liczymy na zaktywizowanie właśnie tych rodzin. Drugą grupę nazwaliśmy „Stara Gwardia” i należą do niej kibice, którzy zawsze byli przy Klubie, niezależnie od tego na którym miejscu, czy w której lidze występował. W dalszej kolejności wyróżniliśmy „Yuccies”, którzy są wokół nas, zaraz po drugiej stronie Wisły. Bardzo chętnie oblegają przestrzenie okolicznych restauracji i tam spędzają wolny czas, a tak naprawdę wystarczy kilka kroków, aby uczestniczyli w ciekawych wydarzeniach sportowych, jakimi są niewątpliwie mecze Garbarni. Czwarta grupa to grupa sponsorów, partnerów i okolicznych przedsiębiorców. Ta ścianka oraz informacje prasowe, które wychodzą z klubu pokazują, że wkroczyliśmy na właściwą drogę, ponieważ to grono sukcesywnie się powiększa”.
„Rozpoczynając dalszy etap prac przygotowaliśmy key visual, czyli identyfikację graficzną związaną z obchodami 100-lecia Garbarni. Kibice mogą ją obserwować w social mediach już od stycznia. Kolejnym krokiem było przygotowanie tzw. koszyków tematycznych do wykorzystania w social mediach. Klub do tej pory był widoczny w internecie, natomiast my zebraliśmy wszystkie pomysły w jedną całość, trochę przeorganizowaliśmy i zaproponowaliśmy nowe koszyki tematyczne. Mamy przygotowane jeszcze inne aktywności w internecie, więc zachęcam do obserwowania Garbarni na portalach społecznościowych. Na ten rok zaplanowaliśmy również publikację trzech spotów video, które będą odnosiły się zarówno do bogatej przeszłości Klubu, jak i połączenia teraźniejszości z przyszłością. Nie zabraknie w nich również podsumowania roku stulecia” – dodał.
Wraz z początkiem 2021 roku Robotniczy Klub Sportowy Garbarnia Kraków dołączył do klubów, które mogą poszczycić się nieprzerwaną stuletnią historią. Przebywanie w tym elitarnym gronie to dla społeczności Garbarni ogromna nobilitacja, lecz jednocześnie duże wyzwanie.
„We wszystkich planowanych aktywnościach musieliśmy wziąć poprawkę na to, że w dalszym ciągu zmagamy się z pandemią i nie wszystkie działania będą możliwe do zrealizowania w takiej formie, jakiej byśmy wszyscy chcieli. Poprzez różne akcje chcemy mocniej zaktywizować dzieci i młodzież z okolicznych szkół, jednak na chwilę obecną ten plan jest zawieszony. Naszą komunikację będziemy kierować również do mieszkańców Krakowa. Będzie to komunikacja w głównej mierze tradycyjna. Dzięki dobrej współpracy z miastem mamy możliwość wykorzystać przestrzenie, które do tej pory było niedostępne dla wielu klubów. Mimo, że Garbarnia zlokalizowana jest de facto w centrum Krakowa, to część osób nie wie gdzie znajduje się stadion, lub nie jest tego pewna. Chcemy to zmienić. Chcemy, aby to miejsce zaczęło tętnić życiem, było pełne kibiców. Mamy nadzieję, że mimo pandemii, ten cel uda nam się osiągnąć” – scharakteryzował najbliższe miesiące działań jubileuszowych.
Jedną z akcji, którą Klub zaplanował w tym roku jest zorganizowanie na obiektach Garbarni dnia otwartego. „Bardzo nam zależy na tym, aby mocniej zaangażować dzieci i młodzież. Mamy w planach zorganizowanie dnia otwartego, podczas którego młodzi zawodnicy będą mogli pokazać swoje umiejętności piłkarskie. Przede wszystkim chcemy pokazać im możliwość sportowego rozwoju w naszej szkółce. Przy tej okazji planujemy wykorzystać również doświadczenie naszego Ambasadora 100-lecia, czyli Marcelo. Zaplanowanych działań jest bardzo dużo, lecz nie chciałbym wyjawiać dziś wszystkiego. Mamy nadzieję, że w ciągu roku jubileuszowego jeszcze nieraz pozytywnie zaskoczymy społeczność Krakowa”.
„Jak Państwo zauważyli w naszych działaniach mocno podkreślamy naszą 100-letnią historię, jak i przyszłość. Ta uwaga jest rozłożona po równo. Gdyby nie bogata historia, zdobyte Mistrzostwo Polski, pewnie nie było nas w tym miejscu, w jakim teraz jesteśmy. Historia jest fundamentem Garbarni i punktem wyjścia. Równie istotne jest jednak to, co przed nami. Tak już już wspominałem w naszych działaniach mocno będziemy się skupiać na dotarciu do rodzin z dziećmi, ponieważ są one przyszłością tego Klubu, w którą warto inwestować. Na Jubileusz nie patrzymy tylko w kategorii „tu i teraz”, chcemy myśleć długofalowo – zakończył Maks Michalczak.